Thursday, February 18, 2010

Next to GOD is Google



Q.   What   do   you   do   when   you   are   in   some   big   trouble   and   have   no   way   out   of   it?
A.   You   either   pray   to   God   or   you   turn   on   the   computer,   log   on   to   the   internet   and   just   GOOGLE   your   way   out.
Google   is   not   a   problem   solver   or   even   a   solution   arena,   it’s   just   a   simple   search   engine   with   complex   algorithms   that   work   hard   to   provide   you   the   right   direction/guide   you   to   your   solution.   Since   the   turn   of   the   century,   Google   has   been   widely   regarded   as   the   best   and   the   simplest   of   the   search   engines   out   there.   Its   popularity   is   such   that   it   is   seen   in   the   company’s   annual   revenues,   which   show   signs   of   profit   even   in   the   time   of   such   an   economic   slowdown,   not   to   say   that   Google   is   American   and   is   IT-based.
When   the   duo   of   Hanna-Barbara   ran   their   creative   minds,   the   world   got   Scooby   doo   and   the   catchphrase   “Yabba-Dabba-Doo!”   So   when   the   GEEKY   duo   of   Larry   Page   and   Sergey   Brin   ran   their   technical   brains,   the   world   got   GOOGLE   and   the   rest   is   history.   Google,   primarily   a   search   engine   has   expanded   vastly   in   directions   multiple   and   has   given   birth   to   many   daughter   companies   like   ADsense,   ADwords,   Google   Maps,   Google   Earth,   Gmail,   also   acquiring   many   websites   like   YouTube,   Orkut,   Blogger   etc.   It   also   has   its   presence   in   the   software   industry   which   has   given   us   software’s   like   Google   chrome,   Android   OS   and   other   Google   LABS   applications   that   have   expanded   the   possibility   of   the   use   of   internet.
Google   is   a   complete   package,   a   guide,   a   SAVIOUR   to   all   your   problems   on   and   offline
Google,   Non-Technically   speaking   has   been   into   the   industry   since   more   than   a   decade   now   and   has   gone   through   various   transformations;   significantly   the   logo   has   always   remained   the   same,   except   for   it   changing   on   special   occasions   like   the   Independence   Day   or   other   regional   or   international   festivals,   that   show   the   companies   cause   toward   a   more   friendly   environment,   which   Google   has   very   well   incorporated   with   its   unofficial   tagline   and   work   mantra   –   “don’t   be   evil”.   This   very   approach   towards   the   masses   has   helped   Google   become   more   popular   than   many   of   its   competitors   and   it   has   thus   become   the   most   used   home-page   and   why   not?   Many   dictionaries   today   have   the   word   “Google   it”   which   they   claim   is   now   a   synonym   for   the   word   “search”
Ease   of   use,   friendly   environment   and   simple   looks   apart,   Google   is   more   than   just   visuals,   when   you   see   the   amount   of   time   it   takes,   probably   sum   fraction   of   a   second,   it’s   hard   to   believe   that   it   has   actually   given   you   a   billion   search   results   already.   With   more   than   a   million   search   queries   to   be   processed   each   day,   this   call   of   duty   has   prompted   Google   to   equip   itself   with   the   most   sophisticated   of   the   technical   instruments   and   the   latest   of   technology,   so   much   that   it   easily   handles   the   1   Petabyte   of   approximated   user   data   that   it   receives   every   single   hour
Google   can   easily   earn   more   through   their   ads   if   they   know   the   needs   of   their   target   audiences.   Thus   incorporating   the   right   advertisements   at   the   right   time   for   the   right   person   will   only   result   in   –   “Perfect   Advertisement”,   and   that   alone   is   enough   to   satisfy   the   company’s   monetary   needs.
So   the   next   time   you   find   yourself   in   the   middle   of   some   grave   problem   and   you   find   that   God   is   seemingly   busy   to   pay   attention   to   your   prayers,   work   out   your   fingers   over   the   keyboard   and   just   type   in   your   query   at   google.com,   surely   it   won’t   be   a   waste   of   time   and   who   knows   you   might   just   be   lucky.   For   more   on   Google,   just   try   to   Google   it.

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